Fókusz Fejlesztő Központ

Bemutatkozás

Csényi Bernadette vagyok, gyógyszerész és egészségfejlesztő mentálhigiénikus, a Fókusz Fejlesztő Központ megálmodója.

A Szegedi Orvostudományi Egyetem Gyógyszerésztudományi Karán szereztem diplomámat, majd gyógyszerhatástanból tettem szakvizsgát.

Gyógyszerészi pályafutásom alatt nemzetközi gyógyszervállalatoknál dolgoztam, többek között neurológiai területen. Az idegtudomány a kezdetektől az érdeklődésem középpontjában állt.

Gyermekem az ADHD spektrum több tünetét mutatta, az ő fejlesztésére kerestem megoldást, mikor rátaláltam a neurofeedback tréning módszerére. Fontos volt számomra, hogy fejlődő idegrendszerét ne befolyásoljam gyógyszerrel, ugyanakkor célom volt, hogy a gyógyszeres terápia hatékonyságával megegyező hatékonyságú fejlesztést találjak számára.

Elolvastam a megjelent tudományos publikációkat a neurofeedback módszerrel történő fejlesztésről és a pozitív eredményekről beszámoló esettanulmányok és klinikai vizsgálatok felkeltették az érdeklődésemet.

Marosi Tímea neurofeedback trénernek köszönhetően lakóhelyemen – Kecskeméten – elérhető volt a módszer. Miután láttam saját gyermekemnél a neurofeedback hatékonyságát és a humán alapdiplomám lehetővé tette, hogy magam is neurofeedback trénerré váljak, elvégeztem a képzést.
A Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület Semmelweis Egyetem által akkreditált „Relaxáció és biofeedback-EEG visszacsatolás specializáció” postgraduális képzésen 2017-ben sikeres vizsgát tettem, azóta alkalmazom a módszert.
Szupervízorom Marosi Tímea, aki amellett, hogy neurofeedback tréner, pszichológus is. Hálás vagyok neki, hogy elvállalta a közös munkát, mely a tanulást, a fejlődést és a személyes hatékonyság növekedését szolgálja számomra.

A neurofeedback alkalmazását követően a pozitív visszajelzések a gyerekektől és a szülőktől tovább növelték lelkesedésemet a módszer iránt.

Egyre jobban beleástam magam az ADHD, az autizmus spektrum zavar, a tanulási zavar, a beszédfejlődési zavar, a gyermekkori szorongás témakörébe, számtalan továbbképzésen, tanfolyamon bővítettem tudásomat, valamint újabb fejlesztő módszereket sajátítottam el.

2019-ben vettem részt az AT WORK KFT. szervezésében a CogniPlus kognitív képességfejlesztő rendszer módszertani képzésen.
A képzés során megismerkedtem a komplex fejlesztőprogram elméleti hátterével, koncepciójával és részletes módszertanával. Sikeres vizsgát követően váltam jogosulttá a rendszer gyakorlati alkalmazására.

2019 – 2021 között elvégeztem Unger Ágnes Tomatis tréner szervezésében a Prof. dr. Alfred A. Tomatis módszerein alapuló Audio-Pszicho-Fonológiai módszer elméleti és gyakorlati képzését, mellyel jogosulttá váltam a módszerhez szükséges svájci APP Support UG cég APP-EAR szoftverének használatára.
Hálás vagyok Áginak, hogy megszervezte Magyarországon először a Tomatis módszerein alapuló APP (AudioPsycho-Phonology) képzést, melyre szakmailag elismert külföldi és magyar előadókat hívott meg. Hálás vagyok a rengeteg tudásért, amit átadott, és azért, hogy azóta is mentorál.

2022-ben államvizsgáztam a GFE Egészség- és Szociális Tudományi Kar Egészségfejlesztő mentálhigiéné szakirányú továbbképzési szakán. Szakdolgozatomat az ADHD kezelésének nem-gyógyszeres módszereiből írtam.
Az ADHD kezelésében rendelkezésre álló terápiák közül mind a nemzetközi, mind a hazai protokoll a kezelés első lépéseként a nem-gyógyszeres terápiákat ajánlja (Egészségügyi Szakmai irányelv, 2020). Kutatásom során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy az ADHD kezelésében alkalmazható nem-gyógyszeres terápiák, fejlesztő módszerek és étrendi-, életmódbeli ajánlások ismertsége és elérhetősége milyen Magyarországon. A téma aktualitását adta, hogy a nemzetközi és a hazai szakirodalmakban egyre több tanulmány jelenik meg az ADHD-val diagnosztizált gyermekek esetében alkalmazható olyan nem-gyógyszeres kezelési módszerekről, melyek a tüneteket és nehézségeket nagy mértékben csökkentik, ezzel hozzájárulva a gyermekek életminőségének javulásához és a későbbi életkorban megjelenő társult pszichés betegségek előfordulási gyakoriságának csökkenéséhez.

A felmérés eredménye alapján sokat kell még tennünk azért, hogy a nem-gyógyszeres módszereket, fejlesztési lehetőségeket minden család megismerje, ahol ADHD-s – vagy egyéb eltérő idegrendszeri fejlődést mutató – gyermeket nevelnek. Mint mentálhigiénés szakember, ennek az elvárásnak is szeretnék megfelelni.

Folyamatosan bővítem ismereteimet, törekszem a fejlődésre, a szakmai feladatoknak való minél jobb megfelelésre.

Holisztikus szemlélet jellemez, a testi, lelki és mentális problémákra egyaránt figyelmet szentelek, hiszen a jól-léthez a testi, lelki és mentális egészség egyaránt szükséges.

A különböző, idegrendszert érintő problémák – megkésett beszédfejlődés, autizmus spektrum zavar, figyelemzavar, magatartászavar, hiperaktivitás, ADHD, ADD, mutizmus, szenzoros érzékenység, tanulási zavar (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, diszortogfáfia), stb. – esetén számos kezelési és fejlesztési lehetőség áll a szülők és a gyermekek rendelkezésére, fontos egyénre szabottan kiválasztani a legmegfelelőbbeket. A legjobb kezelési stratégia mindig multimodális, javulás többféle, egymást kiegészítő módszer párhuzamos alkalmazásával érhető el. A jól megválasztott kezelés és fejlesztés javulást hoz az életminőségben mind a gyermek, mind a család életében. Ha a fejlesztés intenzív, célirányos – a tünetekért felelős okokat célozza meg -, és mind a gyermek, mind a család elkötelezi magát az alkalmazott módszer/módszerek mellett, motiváltak, akkor pozitív eredmény érhető el és a sikerélmény garantált.

Célom minden esetben a probléma gyökerének a feltárása, a tünetekért felelős okok felismerése.  Ezek minél pontosabb ismeretében, az általam alkalmazott módszerek közül azt ajánlom fel, melyből megítélésem szerint a gyermek a legtöbbet profitálhat. Ezek a módszerek nem minden esetben elegendőek a nehézséget okozó problémák, tünetek felszámolására, de törekszem arra, hogy segítsem a szülőket a gyermekük számára leginkább megoldást jelentő egyéb fejlesztések és terápiák megtalálásában is.

Mindhárom, általam alkalmazott fejlesztési módszert játéknak élik meg a gyermekek, ennek köszönhetően együttműködőek, szívesen jönnek a foglalkozásokra.

Hatalmas motiváció számomra, hogy az elmúlt években számos sikertörténet szemtanúja voltam. Hálás vagyok azoknak a szülőknek, akik rám bízták, illetve a jövőben rám fogják bízni gyermekük fejlesztését és nyitottan fogadják segítő szándékomat, javaslataimat.
Remélem, sokaknak sikerül életükbe pozitív változást hoznom!

Tanulmányok, képzések

2019. „ ADHD a családban” – Lépésről Lépésre Tudáscentrum

2019. „Az eltérő fejlődés tünetei és a mozgásterápiák jelentősége” továbbképzés – BHRG Alapítvány

2019. „A hiperaktivitás-figyelemzavar viselkedésterápiája” továbbképzés (Semmelweis Egyetem által akkreditált) – Vadaskert Alapítvány

2019. „A figyelemhiányos hiperaktivitás zavar (ADHD) jellegzetességei és terápiás megközelítése – Vadaskert Alapítvány

2019. OBNE Találkozó „Neurofeedback külföldi és hazai helyzete, módszertanok”  – Országos Biofeedback és Neurofeedback Független Egyesület

2019. OBNE Őszi Konferencia – Országos Biofeedback és Neurofeedback Független Egyesület

2020. „Az autizmus spektrumzavarban érintett gyermekpopuláció ellátásához szükséges alapvető elméleti és gyakorlati ismeretek” továbbképzés (Semmelweis Egyetem által akkreditált) – Vadaskert Alapítvány

2020. „Szemelvények a neurológia köréből gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára” BHRG Szabadegyetem továbbképzés – BHRG Alapítvány

2020. „A bélrendszer autoimmun betegségei” távoktatás (Szegedi Tudományegyetem által akkreditált) – Szakmai Továbbképző

2020. „A funkcionális autoimmunitás. A gyógyító életstílus” (Szegedi Tudományegyetem által akkreditált) – Szakmai Továbbképző

2020. OBNE Őszi Online Konferencia „Fejezetek a Neurológia és a jog köréből neurofeedbackkel foglalkozó szakemberek számára” – Országos Biofeedback és Neurofeedback Független Egyesület

2021. „Autizmus, ADHD – gyerekek idegrendszeri rendellenességei” továbbképzés – Helica Stúdió

2021. „A fejlődő agy” online konferencia – BHRG Alapítvány

2021. „Digitális világ – valós lelki problémák: a XXI. század kihívásai a pszichológiában” – Szakmai Továbbképző

2021. OBNE Őszi Online Konferencia „A Neurofeedback tudományos kutatásának aktuális kérdései” – Országos Biofeedback és Neurofeedback Független Egyesület

2021. „A segítő hivatás lélektana” – Szakmai Továbbképző

2022. „BeszélŐ” online képzés – BHRG Alapítvány

2022. „Gondoskodj magadról, hogy tudj másokról gondoskodni! Szakmai személyiségfejlesztés segítőknek” – Szakmai Továbbképző

2022. OBNE Tavaszi Konferencia „A védett és védekező agy – Előadások a fejlődő agy működéséről neurofeedbackkel foglalkozó szakemberek számára” – Országos Biofeedback és Neurofeedback Független Egyesület

2022. OBNE Esetmegbeszélések – Amplitúdó neurofeedback módszer – Országos Biofeedback és Neurofeedback Független Egyesület

2022. OBNE Őszi Konferencia „A figyelem tanulható – ADHD és neurofeedback” – Országos Biofeedback és Neurofeedback Független Egyesület

2023. A Magabiztos Iskolakezdésért Egyesület II. Konferenciája

2023. Biofeedback és Neurofeedback Tudományos Konferancia – Magyar Biofeedback és Neurofeedback Akadémia

2023. Lelki sebek és gyógyításuk – Szakmai Továbbképző

2023. Különleges vagy rendellenes?- atipikus fejlődés és neurofeedback Konferancia – Országos Biofeedback és Neurofeedback Független Egyesület

2023. A Magabiztos Iskolakezdésért Egyesület III. Konferenciája

2023. Reflexek a finommotoros és az érzékelési-észlelési problémák hátterében – szem-kéz koordináció; látás észlelés; rajzkészség; téri irányok; kar-, kéz- és ujjmozgások – JERR Koragyermekkori reflexkorrekció, ,,Reflexek az óvodáskorban” előadás sorozat

2023. Reflexek a viselkedési és a beszédfejlődési problémák hátterében – önszabályozás; figyelem; hallás észlelés; beszédértés; artikuláció – JERR Koragyermekkori reflexkorrekció, ,,Reflexek az óvodáskorban” előadás sorozat

2023. A reflexfejlődés állomásai a születéstől az óvodás korig – JERR Koragyermekkori reflexkorrekció

2023. A Magabiztos Iskolakezdésért Egyesület IV. Konferenciája

2024. Reflexek a testtartási és a mozgáskoordinációs problémák hátterében – JERR Koragyermekkori reflexkorrekció, ,,Reflexek az óvodáskorban” előadás

A fejlesztésekkel kapcsolatban érdeklődni, illetve jelentkezni az alábbi elérhetőségen lehet:

+36309728923